Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Ny härlig bokhög februari 26, 2010

Idag kom mitt paket från Adlibris och på vägen för att hämta ut det slank jag och döttrarna in på Partille bokhandel för att kolla rean. Fyra böcker blev det allt som allt. Till bokklubben har vi bestämt att vi ska läsa Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones. Det var en av de andra som kom med det tipset och jag ser fram emot att läsa den. Det är alltid roligt att få tips sådär lite utifrån, för det brukar bli böcker som avviker från min normala bana, om det nu finns nån sån. Sen två klassiker: The Divine Comedy av Dante Alighhieri och The Catcher in the Rye av J.D. Salinger. Båda dessa böcker försökte jag få fatt på på svenska, men det gick inte. (Anmärkning till mig själv: blogga om detta fenomen nån dag). På Partille bokhandel så, en fantastisk liten affär som också kräver ett blogginlägg senare (nu kommer det nog inte vara så tyst här det närmaste), hittade jag en bok av Marcus Zusak författare till Boktjuven som jag läste och älskade för exakt ett år sedan. Kände inte till boken som heter Hundår och det är en av de saker som är så bra med denna bokhandel, det finns sådana guldkorn där i alla hörn. Så nu är att läsa högen så hög att den snart välter, men jag måste nog ändå ta en liten sväng till på rean innan jag är klar.

 

Kommentera

