Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Grattis på namnsdagen mars 16, 2010

Filed under: Uncategorized — bokslukarna @ 4:06 e m

Idag har Gilbert namnsdag och det ger förstås koppling till en bok i min enspåriga hjärna. Gilbert Blythe i Anne på Grönkulla. Som jag minns det var han nog den första litterära karaktär som jag var kär i. Jag var nog lika kär i honom som Anne var och det var lättare för mig att erkänna att så var fallet. Så grattis på namnsdagen Gilbert.

 

2 Responses to “Grattis på namnsdagen”

  1. Hanna Says:

    Ah, Gilbert! Ja, han är nog den första manliga karaktär som ens hjärta klappade för. En bra kille! Läser du Anne på Grönkulla för Vera?

    • bokslukarna Says:

      Jag började läsa den första för lite mer än ett år sedan. Men jag tror hon var lite för ung då. Det är ett av mina problem när det gäller högläsning. Jag vill för mycket för fort. Det kan nog snart vara dags för ett nytt försök. Just nu läser jag en annan höjdar bok för henne Godnatt Mister Tom.


Kommentera

