Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Tordyveln flyger i skymningen mars 25, 2010

Filed under: Högläsning — bokslukarna @ 1:35 e m
Tags: ,

Nu har vi läst ut Tordyveln flyger i skymningen av Maria Gripe. Vi har haft den som högläsningsbok. Vi är mamma Elin och de två döttrarna på nio och sex år. För mig som mamma var det härligt att få återuppleva och dela med mig av en av mina barnböcker som jag tidigare både läst själv och lyssnat på som sommarföljetång. Boken handlar om tre tonåringar, två syskon och deras kompis. Under sommarlovet lovar de att hjälpa till och vattna blommorna på ett ställe som heter Selanderska gården. Då träffar de en gammal farbror som också blir indragen i de mystiska händelserna som sker på och omkring gården. Vera tycker att boken är både kul och spännande. De ställer till mycket trubbel för sig men löser det till slut. Doris uppskattade också boken och den fungerade utmärkt som högläsning. Rekommenderas.

av Elin och Vera (vårt första gemensamma inlägg!)

 

One Response to “Tordyveln flyger i skymningen”

  1. Lena Strandlind Says:

    Vad kul. Jag tycker inte det var länge sedan Elin och jag läste högt. Vem som läst för vem vet jag inte, men det var Elin som rekommenderade boken. Den är så bra!!! Kramar Lenamormor


Kommentera

