Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Vem får man sympatier för mars 28, 2010

Filed under: Uncategorized — bokslukarna @ 7:39 e m

Denna fråga upptar just nu mitt intresse. Läser för tillfället Katedralen vid Havet och även om det är en intressant och till viss del spännande berättlse kan jag inte känna någon sympati för personerna i boken. Livsödena griper inte tag i mig och jag längtar inte särskilt mycket efter att få reda på hur det går för personerna i boken. Så nu funderar jag mycket på varför vissa karaktärer griper tag i mig och andra inte. Det finns böcker man inte kan lägga ifrån sig för att man måste veta hur det går för en, eller flera, karaktärer. Det finns böcker som får mig att gråta så jag inte ens kan läsa vidare utan måste ta paus. Så finns det böcker med karaktärer vars öden  gör mig hel blase och jag inte inte komma på varför. Hur har ni det? Ge mig tips på vem/vilka som gripit er och varför så kanske jag kan börja nysta i varför jag bara kan bry mig om vissa. Jag ska fortsätta grubbla och återkommer när jag kommit på nåt mera.

av Elin

 

Kommentera

