Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Mockingjay september 7, 2010

Filed under: Absolut bäst — bokslukarna @ 3:54 e m
Tags: , , ,

Självklart kan jag inte vänta på att sista boken i Hungerspelstriologin, av Suzanne Collins, kommer ut på svenska. Samma dag som boken gavs ut gav jag mig ut på stan för att skaffa mitt ex. Två timmar senare förbannade jag att jag levde i detta land så långt från Amerika där boken fanns i varenda bokhandel. Satte mig framför dator och beställde boken. Leveransen kom efter två jättelånga dagar.

Efter att ha byggt upp mina förväntningar så mycket hade jag kunnat bli besviken, men som tur var blev jag inte det. Catching Fire, eller Fatta eld, slutade otroligt spännande och Mockingjay, Revolt på svenska, tar vid i ett rasande tempo. Vi lär oss mer om Panem om Katniss och om de människor vi träffat i de första två böckerna. Nya karaktärer kommer till och en oerhört spännande handling rullas upp. Jag läste ut boken inom loppet av ett par dagar och när jag inte läste funderade jag hela tiden över hur det skulle gå. Nu är serien avslutat och som det brukar vara skiljer sig meningarna om slutet var bra eller dåligt. Själv älskar jag slutet. Men jag kommer inte tala om varför för då avslöjar jag för mycket. Läs boken istället och tala om vad ni tycker.

av Elin

 

Kommentera

