Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith december 22, 2010

Filed under: En riktigt bra bok — bokslukarna @ 2:41 e m
Tags: , ,

Denna bok skulle väl nästa kunna benämnas som en klassiker vid det här laget. Många har läst Damernas detektivbyrå, sedan läst fler av de otaliga böcker McCall Smith skrivit. Sen kom tv-serien och den var vi ju många som såg också. Så kanske denna blogg känns lite sen. Men om ni nu känner någon som ännu inte läst den så är detta ett bra julklappstips, så här i sista sekunden.

Boken handlar om Mma Precious Ramotswe som startar Botswanas första kvinliga detektvibyrå. Hon dras in i en rad märklgia äventyr och boken är både mysig och spännande. Jag vet att jag tog upp boken under fotbolls VM, men nu när jag försöker tänka ut en bok som verkligen skulle passa alla i julklapp, så känner jag att den förtjänar ett riktigt inlägg. För det är det som är så bra med denna bok. Den är verkligen för alla! Den är en feelgood bok med spänning och mysitk. Jag anser att den skulle passa till och med för de där (i min mening) lite konstiga människorna som inte ens läser böcker. Så till julklappsleken, eller morfar, eller nån annan som behöver lite bokmys i tillvaron. Köp Damernas detektivbyrå.

av Elin

 

Kommentera

