Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Harry Potter ljudböckerna januari 18, 2011

Var igår inne på iTunes store och köpte hem Harry Potter and the Order of the Phoenix. Boken är ganska dyr, men det är det värt. Kombinationen på denna ljudbok är helt underbar. Inte nog med att jag får J K Rowlings helt underbara böcker, det är den oslagbara Stephen Fry som läser dem. Att lyssna på böcker ger dem också ytterligare en dimension. Jag upplever att när jag lyssnar på en bok så kan jag få en intensivare upplevelse, särskilt om det är en duktig uppläsare. Jag har, som de flesta av er vet, läst alla Harry Potter böckerna mer än en gång. Men när jag nu lyssnar igenom hela serien så stannar jag upp och tänker till på helt nya ställen. Jag vill därför rekommendera alla er som inte provat ljudböcker att göra det. Om ni dessutom vill ha många timmar tillsammans med två brittiska genier köp Harry Potter ljudböckerna och gör Rowling och Fry till era nya vänner i bilen, på promenader eller på ICA.

av Elin

 

One Response to “Harry Potter ljudböckerna”

  1. Hanna Says:

    Jag är redo för detta steg nu, nu är jag har läst böckerna ett antal gångar. Du, Steven Fry har lockat och pockat och nu ska jag nappa.


Kommentera

