Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Matilda av Roald Dahl januari 27, 2011

Filed under: Uncategorized — bokslukarna @ 8:44 f m

Det är en riktigt bra bok jag älskar den. Det började med att Gunni (min fröken ) använde den som högläsningsbok. Sedan när jag skulle leta reda på en bra bänkbok hittade jag den och kunde inte slita den i från mig. Den handlar om en liten flicka vid namn Matilda. Vid två års ålder kunde hon prata flytade och hade lika stort ord-föråd som vilken vuxen som helst. Vid fyra års ålder började hon läsa vuxen-böcker.Vid fem och en halv års ålder var hon redo att börja i sjuan.En av dom bästa böcker jag läst.

av Vera

 

One Response to “Matilda av Roald Dahl”

  1. sara Says:

    En underbar bok av min favoritförfattare. Jag läser den just nu på engelska.


Kommentera

