Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Day 08 – Most overrated book februari 12, 2011

Elin: Lättare. Kommer direkt på flera. Hypnotisören, Vi i Villa, Rädd att flyga. För att kasta in en riktig brandfackla här vill jag ändå säga Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström. Jag vet att många älskar denna serie, men jag tyckte boken var långtråkig och kan inte ta mig för att fortsätta med resten av böckerna.

Hanna: Små citroner gula ligger högt på min lista på överskattade böcker. Den var så i ropet och det sas den är så bra. Jag läste den en natt när jag inte kunde sova och vad jag INTE höll med. Jag hade gärna sovit de timmarna istället. Hypnotisören ligger nog därefter. Vilken skicklig drive av förlaget eller vem som än kom på det hela, men boken lever inte upp till det plus att det är en del allvarliga ämnen som författarna tyvärr inte mäktar med att ta hand om ordentligt. Läste idag att Lasse Hallström ska regissera filmatiseringen av boken. But why?! Money, money money… Jag har en tredje, Min mosters migrän, av Hanne-Vibeke Holst. Jag läste inte klart den, blev trött på alla anklagelser.

Vera: Jag är hästtjej och tycker hästböcker är överskattade.

 

2 Responses to “Day 08 – Most overrated book”

  1. sara Says:

    Hypnotisören helt klart, Den amerikanska flickan (Monika Fagerholm), Bitterfittan, Bockfesten, Damernas detektivbyrå….finns hur många som helst

  2. Lenamor Says:

    Ursäkta nu alla boknissar, men jag tycker Tolstoj är överskattad. Jag har flera gånger lovat mig att ta mig igenom någon av hans böcker, men det är fullständigt hopplöst. Så in i bänken tråkigt upplägg. Tack och lov att hans verk finns i både teater och film. Nu svor jag kanske i kyrkan, men så här illa är det med mig.


Kommentera

