Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Day 12 – A book you used to love but don’t anymore februari 16, 2011

Elin: Nu blir det sådär lite utsvävande igen, jag kan inte låta bli. Men när jag var i tonåren så älskade jag kärleksromaner av alla de slag. Idag kan jag inte förstå vad jag såg i dessa ofta väldigt destruktiva relationer. Idag uppskattar jag istället böcker med ”riktig” kärlek som den i Utvandrarserien eller Harry och Ginny. Människor som står sida vid sida genom livet på riktigt utan att tappa bort sig själva.

Hanna: Kriminalromansgenren grottade jag ner mig under många år och läste i princip inget annat. Älskade Elisabeth George, Minette Walters, P D James m fl. Nu har jag förläst mig på genren, den blir lite förutsägbar till slut, även om jag då och då kan uppskatta någon enstaka bok.

 

2 Responses to “Day 12 – A book you used to love but don’t anymore”

  1. Lenamor Says:

    Nu har jag tänkt över ett dygn, men kommer inte på något. Det får bli vet ej.

  2. sara Says:

    Jag älskar James Ellroy och hans LA deckare, men de senaste böckerna är helt enkelt för magstarka.


Kommentera

