Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Day 28 – Favorite title mars 4, 2011

Elin: Först kunde jag inte komma på någon titel som jag hakat upp mig på, men sen satte jag mig i bilen och där lyssnar jag på Anna Gavaldas, Tillsammans är man mindre ensam. Den titeln är ju helt underbar. Dessutom kom jag att tänka på att vi aldrig kommit in i Erlend Loes värld om inte en av hans böcker haft den härligt sjuka titeln Volvo Lastvagnar som gjorde att min man snappade åt sig den på Landvetters bokaffär inför en sommarsemester för ett par år sedan.

Hanna: Jag tänkte också på Anna Gavaldas böcker, fantastiska titlar på svenska. Även Lyckan är en sällsam fågel, jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans. Sen har vi Linda Olssons Nu vill jag sjunga dig milda sånger (originaltitel: Let me sing you gentle songs), vacker tycker jag.

av Elin och Hanna

 

2 Responses to “Day 28 – Favorite title”

  1. sara Says:

    Strändernas svall är den vackraste titeln på den bästa boken.

  2. Lenamor Says:

    Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig, en helt underbar titel och lika bra bok av Bodil Malmsten.


Kommentera

