Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Nionde grottan av Jean M Auel mars 23, 2011

Filed under: Läsvärd — bokslukarna @ 9:17 f m
Tags: , , ,

Nu är det bara en vecka kvar tills vi får ta del av slutet av Aylas saga. Måste säga att jag ser fram emot det och samtidigt funderar över hur jag ska få tid att läsa en bok till. Att läsa högen har svällt en hel del det sista så vi får se när jag får tid att ta mig an De målade grottornas land.

Näst sista boken, Nionde grottan, köpte jag och läste när den kom ut 2002. Trots att det var några år sedan nu minns jag den väl. Ayla och Jondalar har tillslut nått fram till Jondalars folk. Denna bok handlar mycket om relationer. Relationenmellan Ayla och Jondalars folk. Relationen mellan Ayla och Jondalar. Hur de nu ingår äktenskap och får en dotter tillsammans. Mötet mellan människorna gör denna bok spännande. Jondalar var en kvinnokarl när han lämnade grotta och nu kommer han tillbaka med en livskamrat. Ayla har stor kunskap om andevärlen och helande. Det har man nytta av men det kan också ses som lite skrämmande när en människa med så stor makt kommer ny till ett ställe. Boken är som alla de andra helt klart läsvärd och jag ser fram emot att få ta del av slutet. Även om jag har dåligt med tid att läsa just nu kommer jag springa till bokhandeln nästa vecka och köpa boken och lägga den i att läsa högen tills tillfälle infinner sig.

av Elin

 

Kommentera

