Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

The epic conclusion maj 6, 2011

Det är så de ha valt att kalla det. ”It all ends here” är ett annat citat från marknadsföringen  av sista Harry Potter filmen. Så är det ju. Mitt i sommaren kommer den sista filmen att ha premiär och jag är mycket splittrad inför detta faktum. Jag längtar efter att se sista filmen och samtidigt så känns det konstigt att vi (Pottervärlden) inte kommer att ha någon bok/ film att längta efter när nu denna sista film gått upp på bio. Just nu lutar det mest åt längtar i alla fall. Trailern till sista filmen har precis rullats ut och jag har sett den flera gånger och det ser verkligen ut som de lyckats fånga de ögonblick jag längtat mest efter. Det finns så många delar i slutet av den sista boken som jag älskar. Sättet J K Rowling knyter ihop berättelsen och avslöjar alla hemligheter på är otroligt och när jag ser trailern tror jag mig kunna se att denna sista film kommer göra boken rättvisa. Låt oss hålla tummarna för det.

Jag, Hanna, bara rös första gången jag såg trailern. Av välbehag, förväntan och en annan känsla som är svårbeskrivbar som härrör till det du säger Elin om att vara splittrad inför det faktum att ”It all ends here”. De har varit otroligt skickliga på att göra trailers och teasers under hela vägen även den här första inför den sista filmen. Som du tycker jag att de har fått med så mycket små fraktioner av det som komma skall och jag får sånt begär efter mer. Jag vill se mer! Som HP-fan, efter att ha läst alla böckerna om och om igen, känner man ju igen precis vad fraktionerna härrör ifrån och de små glimtarna av ansiktsuttryck i skådespelarnas ansikten. Det är så kittlande!

av Elin och Hanna

 

Kommentera

