Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Hungerspelen filmen maj 13, 2011

Filed under: Uncategorized — bokslukarna @ 9:28 f m

Efter att ha följt castandet, snygg svenska va?, av skådespelare till filmatiseringen av Hungerspelen börjar jag nu verkligen se fram emot våren 2012. Den 23 mars är det sagt att filmen ska ha premiär. Känns lite snävt tycker jag, men jag har dålig koll på hur filmindustrin fungerar så det kanske funkar.

Jag måste erkänna att jag inte har jättebra koll på skådespelarna man valt till filmen. Jag kan bara utgå ifrån de foton jag ser och tycker att det ser helt ok ut. Det vore himla kul om det finns några där ute som har sett dessa skådisar in action som kan kommentera om de gillar valen. Annars får jag väl vänta ett år och se om de kommer att göra bra ifrån sig. Här kan ni se vilka som valts ut till dags dato.

av Elin

 

One Response to “Hungerspelen filmen”

  1. bokslukarna Says:

    Spännande!
    Jag kollade på listan. Jag kan ju också bara utgå från ansiktena. Blev lite fundersam över de som ska göra Peeta (Josh Hutcherson) och Gale (Liam Hemsworth). Stämde inte riktigt in på mina egna bilder av dessa karaktärer, men det kan ju bli helt annorlunda när de väl gör rolltolkningarna. Dock har jag sett filmer med Stanley Tucci som ska göra Caecar Flickerman och det kan passa som handen i handsken enligt mitt tycke. /Hanna


Kommentera

