Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

New York triologin i nytryck maj 18, 2011

Filed under: En riktigt bra bok — bokslukarna @ 10:19 f m
Tags: , , ,

När vi under våren skulle förbereda oss för New Yorkresan (hoppas ni inte tröttnat på att läsa om den för vi är inte helt klara med alla NY inlägg ännu) valde jag att läsa Paul Austers New York trilogi. Jag uppskattade den väldigt mycket och när jag nu ser att sverigeaktuelle Paul Austers triologi ges ut  igen i nytryck, och dessutom himla snyggt omslag vill jag bara passa på att pusha lite extra för den. Jag har själv två exemplar i bokhyllan, men med detta snygga omslag har jag svårt att låta bli att köpa ett tredje.

av Elin

 

2 Responses to “New York triologin i nytryck”

  1. Det första jag läste av Auster och som öppnade mina ögon för hans författarskap! 🙂 Själv införskaffade jag Penguin Classics utgåva (Deluxe edition), också väldigt fin, i samband med hans besök i Kulturhuset + fick det signerat! 🙂


Kommentera

