Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

MTV galan juni 10, 2011

Visst, visst det här är ingen blogg om TVprogram, jag vet. Men på MTV Movie Awards som ägde rum härom kvällen hyllades två av de filmatiseringar av böcker som vi på Bokslukarna gillar. Det var såklart Twilight och Harry Potter.

Twilight, det vill säga Eclipse som är den film som gått på bio senast, fick hela fem priser. Den tilldelades bland annat priset för bästa film. Min favorit var dock när priset för bästa kyss delades ut. Då sprang Pattison ut i publiken och kysste Taylor Lautner istället för att, som förväntades, kyssa Kirsten Stewart. Tänk att Pattison också är Team Jacob, precis som jag.

Kvällens absoluta höjdpunkt, enligt mig, var dock när Emma Watson presenterade ett klipp ur den kommande Harry Potter and the Deathly Hallows del II. Harry Potter (del 1 då) fick ett pris. Det var Tom Felton som tog hem priset för  bästa skurk. För övrigt så anser jag att Daniel Radcliffe och Emma Watson skulle ha fått pris för bästa kyss, men å andra sidan hade jag inte fått se Rob och Taylor hångla då. Man får ta det onda med det goda.

av Elin

 

One Response to “MTV galan”

  1. Hanna Says:

    Måste se detta! Missade det på tv. /Hanna


Kommentera

