Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Route 66 av Tom Snyder juni 20, 2011

Filed under: Besöksmål,Läsvärd — bokslukarna @ 5:32 f m
Tags: , , ,

När familjen skulle lämna Chicago ville vi så klart pröva på Route 66. Jag hade läst någonstans, för det är ju det jag gör (läser saker), att det skulle vara lite svårt att hitta den klassiska vägen. Detta gav mig självklart en anledning att besöka Barnes and Nobles för att skaffa information. Och såklart för att njuta av Barnes and Nobles,den bokhandeln är ju helt underbar. Efter att ha släppt av barnen på den alltid lika fantastiska barnavdelningen så gick jag till resehyllan. Där hittade jag flera böcker om Route 66. Eftersom vi bara ville veta hur vi skulle köra och bara skulle följa vägen en liten bit så fastnade jag för en ganska billig pocketvariant. Det visade sig snart att boken är mycket användbar. Den visade dels hur vi kör Route 66 idag, men beskrev också vilka vägar den följt från början. Vägar som idag till exempel är enkelriktade så att de inte går att följa orginalrutten. Inne i Chicago var det oerhört svårt att följa vägen och jag är säker på att vi missade en och annan kortare sträcka. När vi kommit ut ur Chicago blev det lättare och då kunde vi börja läsa lite mer i boken. Det visar sig att boken är full av historia och tips på var man kan stanna till och vad man ska hålla utkik efter. Allt som allt är detta en riktigt användbar bok om man vill känna historiens vinslag längs Route 66.
av Elin

 

Kommentera

