Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Ring polisen Alan Rickman har blivit rånad januari 27, 2012

Som jag skrev redan i somras anser jag att Alan Rickman förtjänar en Oscar för bästa manliga biroll för det fantastiska sätt han porträtterade Severus Snape på i den sista Harry Potterfilmen. Men när man går in på Oscars egen hemsida så ser man att följande män har nominerats

Jag vet att jag som svensk ska vara stolt över att von Sydow är nominerad. Jag vet också att jag är oerhört färgad av mitt extrema Harry Potter nörderi. Men faktum kvarstår Severus Snape har en oerhört känslig och delikat del av upplösningen på Harry Potter och Alan Rickman gjorde en fantastisk rolltolkning. Jag håller fast vid att han borde fått en Oscar och tänker vara lite sur på grund av detta de närmaste veckorna.

av Elin

 

2 Responses to “Ring polisen Alan Rickman har blivit rånad”

  1. Hanna Says:

    Håller helt med, Rickmans gestaltning av Snape är verkligen någonting över det vanliga. Det är inte långt ifrån att han tog över hela filmen själv, vilket han förvisso ofta har en förmåga att göra, när han spelar skurk. Man ska ju inte glömma hans gestaltning av sheriffen av Nottingham här, i en film som inte hade varit nåt att ha utan honom…


Kommentera

