Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Ren lycka! februari 23, 2012

Filed under: Absolut bäst — bokslukarna @ 8:36 e m
Tags: , , ,

Ibland kommer det nyheter som får det att knottra sig på hela kroppen. Idag är en sådan dag. Jag pratar förstås inte om att Sverige fått en tronarvinge utan något mycket intressantare: J. K. Rowling har skrivit en ny bok! Hemsidan jkrowling.com har uppdaterats och där går det att läsa att hon nu skrivit en ny bok. I ett pressmeddelande framgår det också att boken är skriven för en vuxen publik. (Är Harry Potter för barn? Jag var helt säker på att det var en bokserie för alla.) På hemsidan kan man också lägga in sin e-mail för att vara säker på att få uppdateringar när mer nyheter kring boken kommer. Självklart har jag redan gjort detta och nu vet jag inte hur jag ska kunna klara av väntan. Det är så länge nu som jag längtat efter en ny bok från den främste bland författare. Konstigt nog känns det nästan svårare att vänta nu när det blir så konkret att en ny bok är på väg. Det borde vara tvärtom. Nu förstår vi ju alla som väntat att det faktiskt finns ett slut på väntan. Den största frågan är bara när det slutet är. Det är den största frågan, inte vad Vickan och Dannes lilla dotter ska heta.

av Elin

 

Kommentera

