Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Att sortera sig mars 19, 2012

I dessa Hungerspelstider är det dags att ställa sig frågan vilket distrikt man tillhör. Ska man anse att man tillhör Distrikt 12 bara för att Katniss kommer därifrån eller ska man sortera in sig i något av de andra distrikten som skulle kunna passa ens egen personlighet. Andra Fantasyserier kräver också att man väljer tillhörighet. Jag är fortfarande Team Jacob (eller ännu hellre Charlie) och har precis genom Pottermore blivit omsorterad från Gryffindor till Slytherin. Men nu gäller det att sortera in sig i distrikt. Nu är det Hungerspelen som gäller. Men som ett skänk från ovan kommer nu ett distrikt som passar mig perfekt. Som Potternörd kan jag helt enkelt inte sortera in mig själv i nåt annat än Distrikt 9 och 3/4. Var annars skulle jag känna tillhörighet.

Jag längtar verkligen till premiären på fredag och känner på mig att det kan bli några fler Hungerspelsinlägg under veckan.

av Elin

 

Kommentera

