Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Världsbokdagen april 23, 2012

Filed under: Uncategorized — bokslukarna @ 6:18 e m
Tags: , , , , ,

Idag den 23 april firar vi Världsbokdagen. Hur ska  man då fira denna dag? Köpa nya böcker kanske? Nä, det ska jag göra på onsdag (Eld). Dra till biblan? Nä, där var jag i lördags och jag har en massa skjutsande att göra till aktiviteter ikväll. Men läsa kan man alltid göra. Jag har redan lyssnat på Baskervilles hund i bilen och läst en del ur fjärde boken om Gregor the Owerlander. Eftersom jag dessutom är gräsänka i kväll så kan jag passa på och ta med mig iPaden och gå och lägga mig redan när jag nattat barnen och läsa riktigt länge. Ja, så får det bli. Tidigt i säng och en låååång kvällsläsning det får bli mitt sätt att fira. Hur firar ni?

av Elin

PS. Bilden tog jag i somras i bokhandlen på Jekyll Island, Georgia, USA

 

2 Responses to “Världsbokdagen”

  1. Vera Johansson Says:

    Världboksdagen äger ju. Fira böcker. Han som kom på det är min idol. För att fira (jag hade ingen aning om det efter som jag inte visste att det var Värdsboksdag idag) läste jag ut en bok en jätte bra bok i skolan.

  2. Lena Says:

    Kul att världsbokdagen finns. Mer skall egentligen göras för att hylla läsandet, för det ger så vansinnigt mycket!


Kommentera

