Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Utmaning juni 14, 2012

Filed under: Uncategorized — bokslukarna @ 10:25 e m
Tags: , ,

Som några av oss säkert vet så kommer den sista boken ur serien Artemis Fowl ut den tionde juli. Min mamma har utmanat mig om att jag ska lyckas läs ut alla andra böcker i serien så att jag kan blogga om det tionde juli så vi får helt enkelt vänta och se om jag klarar det om jag ska lyckas måste jag läsa 1794 sidor på 26 dagar, det blir 69 sidor om dagen. Nu  idag har jag läst nittio två sidor och tänker inte lägga ifrån mig boken i första taget så idag har jag klarat mitt mål (fjuh) .Nej men det kan nog gå bra jag tror att jag har en god chans att klara det och det känns skönt. Alla utom ettan har jag lånat på biblioteket ettan fick jag av mamma idag och började läsa med en gång. En bra sak med boken var att man behövde inte läsa ut hela första boken för att förstå namn och handling utan det räckte med ett kapitel så var man ett med boken. Det är sådant som gör att man vill fortsätta läsa varje vaken timme på dygnet.

av Vera

 

One Response to “Utmaning”

  1. Lenamormor Says:

    Heja Vera! Du kan om du vill, men vi måste allt dansa runt Midsommarstången också så då går du släppa boken ett tag. Kram


Kommentera

