Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Strindberg och 50 shades of Grey september 17, 2012

Filed under: Uncategorized — bokslukarna @ 9:05 e m
Tags: , , , , ,

Dessa två har nog inte mycket mer gemensamt än att de är de två böckerna (dvs Röda rummet av Strindberg och 50 shades of Grey) som konkurrerar om min uppmärksamhet just nu. Vi ska läsa Röda rummet i bokklubben och jag tycker den är urtråkig. (Jag vet att det var min idé att läsa Strindberg och jag ångrar just nu livet ur mig.) Vad gäller 50 shades of Grey så är det boken på allas läppar just nu. Jag har läst flera recensioner och häromdagen läste jag att Emma Watson var påtänkt, eller var det bara ett rykte, till huvudrollen. Sen var det nån artikel om Justin Bieber också, men det kan väl inte vara sant. Nåja, allt detta sammantaget gör att när jag var i London i helgen, jag vet lyllos mig som var i London, så köpte jag boken. Nu hör det till saken att jag kan vara ganska pryd så jag lovar ingen recension och om det kommer en så kanske den inte är så utförlig. Men läsa ska jag, för en så här omtalad bok kan jag inte låta bli.

av Elin

 

One Response to “Strindberg och 50 shades of Grey”

  1. Lena Sandeberg Says:

    Du behöver inte vara orolig för att du är litet väluppfostrad. Jag såg intervju med författarinnan och hon kunde inte läsa ur boken själv av blygsel


Kommentera

