Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Det duger inte Bokia september 20, 2012

Filed under: Absolut bäst — bokslukarna @ 8:37 e m
Tags: , , , , ,

Gick till min närmaste bokhandel. Som numera är Bokia i Kungsbacka eftersom Partille bokhandel flyttat in till Göteborg och det smidigaste sättet att springa ut och köpa en bok är på lunchen. Nåväl, jag gick dit idag för att se när de skulle börja sälja The Casual Vacancy (Rowlings nya om det är någon som missat det). I informationen hittar de inget annat än att den ska komma på svenska i november. Ingen information. Kvinnan jag frågat hänvisar till att allt är hemligt kring boken. Men för guds skull. Det kan väl inte vara hemligt när boken ska börja säljas. Vi borde väl få den när alla andra får den fick jag tillslut till svar. Det svaret duger inte för någon som väntat så länge som jag gjort på denna bok. Jag kommer inte vänta två minuter längre än jag behöver. Så jag började googla runt på de sidor jag köper böcker på och där var svaret. Amazon ger ut boken i Kindle format samma dag som den ges ut i USA, det vill säga 27 september. Jag har nu förhandsbeställt den och kan knappt bärga mig till den 27e när boken laddas ner till min Kindle i telefonen.

av Elin

PS. När jag nu själv googlar på Bokias hemsida står det där att boken ges ut 27 september. Så vem hinner först Kindle där 27 september ligger några timmar före oss eller Bokia Kungsbacka (självklart ska jag ha en bok, bok också). Den  som lever får se.

 

Kommentera

