Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Att jag inte kan hålla mig från boklådorna… oktober 23, 2012

I helgen var jag i Nottingham. Det var en underbar stad och den rekommenderas varmt. Men detta är inte en reseblogg utan en bokblogg och nu till ämnet. Vi skulle inte handla så mycket under denna resa. Eftersom vi lämnat barnen hemma vara lite presenter ett måste, men annars inte handla. Ryanair är ett bra bolag vid nån form av köpstopp med deras hårda syn på hur mycket man får ta med sig i sin väska. Men jag kan ändå inte gå förbi en bokhandel, så är det. Jag tycker i och för sig att jag kan skylla på att boklådorna i England är så fantastiskt trevliga, för det är de. Stora och välsorterade. Känns ofta som om man kan få tag på vad som helst. Så även denna gång och märk väl att detta inte är någon stor häftig bokhandel i London. utan en helt vanlig bokhandel, Waterstones, i Nottingham. Men när jag nu ändå konstaterat att jag inte kommer kunna få tag på Bulgakovs En ung läkares anteckningar på svenska så varför inte titta efter den i en engelsk bokhandel… och där är den. Så då var det ju lika bra att köpa den. När jag sedan råkar passera en helt ny bok av Susan Hill på vägen till kassan så är det såklart helt omöjligt att låta bli den också. Så två böcker blev det. Som tur var var det små tunna böcker och de vägde heller inte så mycket. Jag var också mycket sugen på boken om ”An idiot abroad”. Ni som sett TV serien förstår nog varför. Men den var stor, så den fick vi hoppa.  Nu ska jag bara läsa klart alla de andra böckerna jag har i högen så jag kan ta mig an mina nya inköp.

av Elin

 

Kommentera

