Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

The journey begins…igen november 7, 2012

Filed under: Absolut bäst — bokslukarna @ 10:20 e m
Tags: , , ,

Jag har precis börjat läsa (eller i det här fallet lyssna på) Harry Potter serien från början. Varje morgon och eftermiddag hjälper J K Rowling och Stephen Fry mig att hålla gnistan uppe i denna gråkalla november genom att leverera historien om Harry i min bil till och från jobbet. Jag måste ännu en gång nämna hur mycket jag älskar Stephen Frys uppläsning, särskilt hans tolkning av Albus Dumbledore. Genom Stephen Frys röst kommer verkligen den oerhört kärleksfullla och levnadsglada Professor Dumbledore, som jag ibland saknar i filmerna, fram. Jag har redan tidigare laddat ner och lyssnat på de sex första böckerna. Nu tänker jag ta mig igenom dem igen och som kronan på verket ska jag köpa hem Deathly Hallows och för första gången låta Fry ta mig igenom även den boken. Så denna mörka och regniga årstid får för mig lite ljus på detta viset. Om jag nu bara får på vinterdäck på bilen så ska jag nog kunna pendla mig igenom även denna vinter.

av Elin

 

Kommentera

