Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Smakprov ur Berättelser från Engelsfors mars 8, 2013

20130306-214353.jpg 20130306-214433.jpg

Vid kassadisken i bokhandeln låg det här häftet med smakprov ur ”Berättelser från Engelsfors”, när jag härrom dagen skulle betala mina reaböcker. Jag blev naturligtvis nyfiken. Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg har samarbetat med tre av Sveriges bästa serietecknare. Resultatet, seriealbumet ”Berättelser från Engelsfors, ges ut 20 mars. Snart alltså! Seriealbumet innehåller 8 serienoveller som utspelar sig i böckernas universum (vad kan det innebära?). Smakprovet innehåller serienovellen Tornet, som handlar om Adriana Lopez, så som hon en gång var i ungefär samma ålder som De utvalda i Engelsfors. Just Tornet är skriven för att kunna läsas även av de som inte läst böckerna Cirkeln och Eld.

Gott i väntan på tredje delen, Nyckeln, i trilogin som kommer först i höst.

av Hanna

 

8 Responses to “Smakprov ur Berättelser från Engelsfors”

  1. Liisa Says:

    Spännande! Ska tipsa Moa om det, hon längtar så efter Nyckeln!

  2. Hej! Jag brukar inte kommentera poster som handlar om mina egna böcker. Men jag måste bara flika in att det bara är just Tornet som är skriven för att de som inte har läst Cirkeln och Eld ska kunna hänga med och slippa alltför stora spoilers (det kanske är otydligt uttryckt i smakprovet). I övrigt riktar sig BfE till de som redan har läst Cirkeln och Eld. 🙂 Varma hälsningar, Sara Bergmark Elfgren

  3. bokslukarna Says:

    Hej Sara! Det framgår tydligt i smakprovet att det är just Tornet, nu när jag läste om informationen! Jag blandade ihop det hela första gången. Jag väntar på spänning på både Nyckeln och seriealbumet. /Hanna

  4. bokslukarna Says:

    Jag har ändrat i inlägget, efter Saras kommentar, så att ingen blir vilseledd.

  5. paula Says:

    Åååå! tack för tipset 🙂


Kommentera

