Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Shakespeare and company mars 16, 2013

Filed under: Besöksmål — bokslukarna @ 10:21 f m
Tags: , , , ,

 

IMG_4476På bilden här bredvid kan ni se en mycket lycklig Elin. Jag har precis haft den stora förmånen att besöka Shakespeare and company i Paris och älskade den, såklart. Denna fantastiska bokhandel är full av gamla och nya böcker och inredd på ett sätt så man blir varm i hela kroppen. IMG_4484Överallt finns små vrår och fåtöljer för att kunna slå sig ner i och läsa eller bara bläddra i en bok. Alla bokhyllor är lite på sned, tror jag, jag väljer att minnas det så i alla fall. Bokhandeln är en bokhandel för engelsk litteratur och jag måste erkänna att om böckerna hade varit på franska hade det gjort ytterligare ett snäpp till stämningen. Men det är lite överdrivet av mig att skriva om det för det finns egentligen ingenting att klaga på i denna fulländade lokal. Om det hade funnits någon som helst möjlighet att bo i bokhandeln istället för på hotell hade det varit en dröm. Att få ligga i en vrå och läsa i en eller som jag brukar i fler böcker för att sedan somna in i detta paradis hade varit underbart. Jag önskar så att det fanns något liknande i närheten av där jag bor inte minst med open-mike kvällar och författarkvällar så som de har på Shakespeae and co.

av Elin

IMG_4485

 

Kommentera

