Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Men… mars 22, 2013

Filed under: Film av boken — bokslukarna @ 8:51 f m
Tags: , , , ,

Visste inte vad jag skulle lägga för rubrik på detta inlägg. Funderade på ”Hur kan jag ha missat detta?” eller ”Var det här verkligen nödvändigt?”. Är det bara jag som missat att The Host blivit film?

Idag var jag på ett frukostmöte som ägde rum på biografen i Kungsbacka. (Himla bra koncept tycker jag att använda biosalongerna som föreläsningssalar på dagtid, men det är inte det inlägget handlar om.) När jag får syn på en poster som det står The Host på.  Jag tänkte direkt att det måste vara en annan story än den jag tänkte på, men när jag kom nära läste jag texten, baserad på en historia av Stephanie Meyer. Jösses! The Host är ju inte ens bra. Jag minns att jag kämpade mig igenom hela boken och att jag tyckte historien var jättetråkig. Men när jag nu kollar in trailerna så måste jag säga att de ha lyckats få den att se spännande ut. Detta kan faktiskt vara en bok som gör sig riktigt bra på bio. Boken var långdragen och därför tråkig. Men om Andrew Niccol gjort ett manus där man tagit bort mycket av de långa tråkiga delarna, vilket man ju brukar göra, så kan det faktiskt var en helt ok film. Jättebra tror jag inte den är och det är inget jag kommer ränna benen av mig för att se på bio. Men kanske för en DVDkväll om nåt år eller så.

av Elin

 

2 Responses to “Men…”

  1. Carro Says:

    Jag har för mig att jag gillade boken jättemycket när jag läste den, filmen är jag dock inte så intresserad av. Helt tvärtom alltså 😉

    • bokslukarna Says:

      Haha! Ja, det är en av de härliga sakerna med böcker, filmer och inte minst filmatiseringar av böcker. vi har alla olika uppfattning om vad som är bra och dåligt. /E


Kommentera

