Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Världsbokdagen idag april 23, 2013

hornsVet inte riktigt hur man ska skriva ett inlägg om detta. Det är helt enkelt världsbokdagen. Jag firar genom att lyssna på Brobyggarna av Jan Guillo i bilen och läsa en bit ur Horns av Joe Hill innan jag går och lägger mig. Dessutom kan jag fira genom att jubla lite över Bokjuryn som valt Eld som årets ungdomsbok. Hurra för det!

av Elin

Det hurrar jag för jag med! Hurra! Jag firar med min son ikväll och läser extra många böcker innan vi lägger oss. Kanske det blir Zog, Lill-Zlatan och morbror Raring, När prinsessor fyller år och Lennart Hellsings Sjörövarbok. Själv ska jag krypa upp i soffan med Den tomma stolen av J K Rowling.

av Hanna

 

Kommentera

