Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Kindle maj 6, 2013

Filed under: Uncategorized — bokslukarna @ 9:19 e m
Tags: , , , ,

kindleFamiljen var i London nyligen och då passade jag på att köpa en riktig Kindle. Jag har läst böcker ett tag på Kinleappen både i paddan och i telefonen, men kände nu för att ta steget fullt ut. Jag märker att det ibland är lite jobbit att läsa på paddan eftersom de reflekterar en hel del ljus, inte minst nu när solen äntligen tittar fram. Så det ska bli skönt att sitta ute på gräsmattan i sommar med min Kindle (paperwhite). Men jag ser nog mest fram emot att ladda den full av härlig litteratur inför vår två veckors resa till Spanien på semestern. Det ska bli skönt att ta med så många böcker jag vill utan att det väger varken att bära eller att checka in. Än så länge har jag bara kopplat in plattan till mitt existerande Amazonkonto och bläddrat lite i mina gamla inköp. Jag läser just nu två böcker i pappersformat så jag har lovat mig själv att inte köpa någon ny förrän jag är klar med dem. Jag tror att jag verkligen kommer trivas med min läsplatta. Den väger nästan inget och den är skön att vila ögonen på. Den kommer få hänga med en hel del. Just nu är jag bara lite sur på mig själv för att jag glömde köpa någon form av fodral till den.

av Elin

 

2 Responses to “Kindle”

  1. Lena Says:

    Å Elin hur skall en liten (?) mamma fatta Tt läsplatta och I-pad inte är samma sak. Igår försökte supporten till mitt bokslutsprogram slussa mig en ny väg och jag blev så irriterad. Senare var jag på Lindes i Thn och där gjorde de klart en I-pad till en 84-åring. Jag måste skärp mig!!”

    • bokslukarna Says:

      Ipaden är en surfplatta. Bra till många saker och går att läsa på. Min KIndle är en läsplatta. Jag kan bara ladda ner tidningar och böcker i denoch sen läsa dem. Men eftersom den är optimerad för just läsning så har den jättebra bakgrund utan reflektioner och namnet paperwhite kommer av att den ska likna papper så mycket som möjligt. Skönt för ögonen./E


Kommentera

