Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Stora bokbytardagen maj 16, 2013

Filed under: Uncategorized — bokslukarna @ 7:37 f m
Tags:

20110928-121549.jpgär det idag. Jag önska verkligen att jag hade kunnat besöka något av de ställen man kan byta böcker på idag, men min kalender tillåter inte det. Dessurtom har jag en lite ambivalent inställning till det här med att byta böcker. Idéen är självklart formidabel. Jag älskar tanken på att träffas ge bort en bok till någon och kanske prata lite om innehållet. Men risken finns ju att man bara ger bort böcker man inte gillar. Helst skulle jag vilja dela med mig av böcker jag älskar, men de kan jag ju inte ge bort.  Så jag firar bokbytar dag genom att dela med mig av boktips istället, ungefär hela tiden. Dessutom ska jag till biblioteket idag och lämna igen en massa böcker samt troligen låna fler och det är väl en form av bokbyte.

av Elin

 

Kommentera

