Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Så det kan bli ibland juni 7, 2013

torka aldrigUtan att jag först tänkte på det är det så att jag just nu befinner mig i en litterär värld långt ifrån min egen vardag. Först började jatg lyssna på Guillos Dandyn i bilen till och från jobbet och sedan satt jag ingång med att läsa Torka inte tårar utan handskar. Hela min litterära värld består just nu av att lära mig mer om de homosexullas (framför a llt då männens) förutsättningar under nittonhundra talet. Jag behöver väl knappast skriva att det stundvis är rätt så deprimerande läsning. Båda författarna har dessutom en sådan värme och beskriver kärleken och kärlekslängtan så fint, inte minst Jonas Gardell, att mycket lästid just nu är med en klump i halsen. Som tur är är det Torka aldrig tårar som är mest berörande. För att gråta och köra bil är ingen bra kombination. Återkommer snart med recensioner.

av Elin

 

Kommentera

