Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Svårt att ställa om augusti 19, 2013

Igår lyxade jag till det och tog långa pauser i städandet då jag läste ut The Cuckos calling. Jag gillde den och en fullständig recension kommer de närmaste dagarna. Men när jag sen var klar med städandet och skulle slå mig ner och slappa lite så letade jag efter nästa bok att ta tag i. Då hittade jag den halvlästa 50 shades freed som jag avbrutit för att läsa denna bok och Jonas Gardell när jag kom hem från semestern. Oj, vad dålig den blev när jag hade Ms Rowlings fantastiska sätt att berätta en story kvar i kroppen. Jag blev bara sur av att sitta där och läsa om den gnälliga Ana som mörkar att hon inte byter sitt eftgernamn när hon gift sig och sedan blir arg för att maken blir arg. Hallå! Det är väl ok att inte vilja byta efternamn, men att inte säga nåt… Som tur är låg Berättelsen om Pi i samma boktrave. Jag lade Christian och Ana åt sidan och började läsa den istället. Även om jag bara läst några sidor så gillar jag den jättemycket. Den har det där fina sättet att berätta på som gör att man bara vill veta mer.
av Elin

 

Kommentera

