Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

The Library of unrequited Love av Sophie Divry september 4, 2013

Filed under: Rekommenderas ej — bokslukarna @ 9:19 f m
Tags: , ,

ThelibraryNär jag var i Paris i februari besökte vi såklart Shakespeare and co och det var helt underbart att befinna sig i den bokhandeln. Jag ahr redan skrivit ett inlägg om den så jag behöver inte gå in på detaljer igen. När jag var där ville jag såklart köpa en bok. Inte minst för att få deras fantastiska stämpel, så man minns var man köpt boken. Jag gick runt bland borden och kollade eftersom jag just då inte hade någon önskebok att köpa på lager. Min blick föll på The Library of unrequited love och titeln lät så mysig att jag köpte den boken. Det visade sig dock snart att boken snarare skulle heta The librarian of unrequited love. Hela boken är skriven ur en bibliotekaries ögon och hon bara gnäller. Av någon anledning, förmodligen för att hon stör besökare med sitt gnäll, så har hon blivit placerad i en del av biblioteket som inte får så många besökare. En av de få besökare som kommer dit är tydligen en Martin som bibliotekarien förälskat sig i. Men hon vågar inte göra något åt saken utan gå bara där och trånar. Boken upplägg är den att en person blivit inlåst i biblioteket då denna somnat på kvällen och när denne biblioteksbesökare hittas på morgonen är det bara för att bli utsatt för den oerhört gnälliga bibliotekarien. Stackare. Boken är tröttsam och hade det inte varit för det faktum att den är knappt 100 sidor hade jag inte ens läst ut den. Kanske innehåller den något politiskt eller nåt annat djupt som jag inte förstår mig på. Men faktum kvarstår: Jag gillar inte boken och kan inte rekommendera den. Läs nåt annat!

av Elin

 

Kommentera

