Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Sherlock Holmes bragder av Sir Arthur Conan Doyle september 8, 2013

manysherlocksDen gamla klassikern Sherlock Holmes är det väl ändå ingen som har missat? Jag har precis läst ut den och jag är väldigt glad att jag gjorde det. Att jag bara gick fram till hyllan med klassiker är ju en bedrift där är jag nästa aldrig annars men nu är jag glad att jag gjorde det. I alla fall så har jag nu läst ut den och jag tyckte att det var en helt underbar bok. Den var skriven på gammal svenska vilket försvårade det hela lite när det gällde att förstå  allt men det var inga stora problem. Det var nog bara bra för då var jag tvungen att koncentrera mig mer när jag läste. Den boken jag läste nu vet jag inte om det finns fler böcker med samma namn men min var en sammansättning av flera olika lite kortare berättelser om Sherlock. Min favorit och antagligen den hemskaste hette ”En brun pappkartong” och handlade främst om en kvinna som fick två människoöron på posten i just en brun pappkartong. Den är svår att förklara just eftersom att den är uppdelad i olika delar men om man gillar deckare så som jag gör så bör man läsa den, det är nästan obligatoriskt. Det handlar så klart om Sherlock Holmes men också om han trogne kamrat, den gamle doktorn Mr. Watson även Sherlocks sju år äldre bor Mycroft Holmes har en liten men viktig del i dessa berättelser. Hur som helst jag ska inte bli långdragen men det är en jätte bra bok verkligen jag ska nog börja ge klassikern en lite större chans att komma in i min bokhylla.

av Vera

 

Kommentera

