Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Oh, what a night november 22, 2013

NyckelnJa, vilken kväll Bokslukarna hade igår. Vi mötte upp på Science fiction bokhandeln vid fyra snåret och strosade runt bland hyllorna i väntan på Mats Strandberg och  Sara Bergmark Elfgren. När lokalen började fyllas upp ställde vi oss längst fram i kön, vi hade ju ett tajt schema. När vi startat kön så fylldes det snabbt på bakom. Mer eller mindre exakt 17.00 dök författarna upp och vi fick våra böcker signerade. Vi fick också en liten pratstund och lite merchandise, se armbandet på tidigare inlägg. Jag, Elin, och Vera, som redan läst boken hade lite funderingar och ställde en fråga till Sara, men jag tar inte den här för det är spoilervarning. Jag skriver den i kommentarerna så känn er varnade. LÄS INTE KOMMENTARER OM NI INTE VILL BLI SPOILADE! Med våra signerade böcker kastade vi oss på en spårvang och tog oss bort till Bergakungen där vi precis hann köpa en smörgås och popcorn. Sen in i salongen och Catching Fire. Vi var alla överens om att det var en jättebra film. Skådespelarprestationerna är fantastiska och mest vill jag lyfta Woody Harrelson. Det känns verkligen som om Harrelson hittat Haymitch sanna jag. Han är elak, rolighunger och ibland stentuff, men hela tiden med precis den värme man vill att han ska visa efter att ha läst boken. Tiden inne på arenan känns väldigt förkortad, men jag tycker det känns ganska skönt. Jämfört med boken går det snabbt, men det behövs inte mer för att man ska förstå vad som händer. Jag förstår verkligen att filmteamet vill lägga mer tid på vad som händer utanför arenan ute i distrikten, det är ju det som för handlingen framåt. Nu väntar vi bara på tredje filmen och fjärde. För visst är tanken att det ska bli fyra. Jag vill helst inte tänka på det för jag uycker det känns onödigt med fyra filmer i det här fallet. Men så har ju ju inga aktier i Lionsgate, bolaget bakom filmerna, heller.

Vilken helkväll vi hade! Ser fram emot att se del tre tillsammans. Men före det kanske Smaugs ödemark som vi fick se en riktigt fin trailer till före filmen.

av Hanna, Vera och Elin

 

One Response to “Oh, what a night”

  1. Elin Says:

    Glömde nästan. Jag och Vera funderade över om Minoo någonsin gick tillbaka till skolan och avslutade gymnasiet. Jag frågade Sara. Först sa hon att hon och Mats inte konfererat om de saken och att hon inte kunde svara. Men efter lite tvekan så sa hon att jovisst. Visst måste det vara så att Minoo tog studenten tillslut. så om det är nån mer därute som undrar så nu vet vi.


Kommentera

