Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Vilken dag! juni 26, 2014

20140624-183938-67178125.jpgDå har man då varit med om den mest fantastiska dagen i hela mitt liv. Eller tja en av dem i alla fall. För nu har jag vart på min först filminspelning! Yey! Det är självklart filminspelningen av den storsäljande boken Cirkeln som jag pratar om. Som jag redan har nämnt i ett annat inlägg så hade filmbolaget till Cirkeln en tävling på deras Facebook sida som gav resultat i att tre lyckliga vinnare fick komma med  och tillbringa en dag på inspelningsplatsen av filmen. Jag var en av vinnarna! Jippie! Man kan lätt säga att det var en av de bästa dagarna i mitt liv! Sällskapet som jag var en del av bestod av tre andra bloggare, de andra två vinnarna, min mamma, jag och ingen  mindre än Sara Bergman Elfgren. En av författarna till Cirkeltriologin. Det var egentligen planerat att de skulle vara där båda två men tyvärr så fick den andra författaren, Mats Strandberg förhinder och var tvungen att avstå. Men egentligen gick min dag ut på att jag fick åka till platser som jag inte får  lova att berätta om, träffat personer som jag inte får lova att nämna och fått en masa information som jag inte får föra vidare. Avundsjuka? Nej men faktum är att jag inte har en aning om vad jag kan berätta efter som att allt i princip är hemligstämplat. Men jag har träffat ungefär hälften av de utvalda och en del andra karaktärer. Jag ar pratat med regissörer, sminköser, statister och huvudrollsinnehavare. Det var verkligen jättekul. Man fick också en inblick i hur oglamorös en filminspelning egentligen är. Det ligger timmar av jobb bakom scener på trettio sekunder, det var för kallt för kläderna som folk hade fått på sig så folk stod och huttrade. Jag fick berättat för mig att de hade jobbat nästan oavbrutet sedan fem på morgonen och fick nästan hjärtslag. Det är tur att det inte var skådespelaryrket som man fastnade för som liten. Efter den långa men roliga dagen var det nästan skönt att sätta sig i ett tåg och bara slappna av. Nu vågar jag inte skriva mer, jag kanske råkar försäga mig. Mer information och bilder finns på Cirklelfilmens sida på Facebook eller på Sara Bergman Elfgrens instagram, @sarabelfgren.

av Vera

 

2 Responses to “Vilken dag!”

  1. rymdolov Says:

    Coolt! Grattis och vilken tur att du inte råkade säga för mycket! 🙂


Kommentera

