Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Vad köpt jag då? januari 9, 2016

Filed under: Uncategorized — bokslukarna @ 10:18 e m
Tags: , , , , , ,

whispersyncJag skrev ju igår att jag köpt min allra första e-bok, ljudbok kombo med whispersync. Men vad köpte jag då? Jo, det blev en bok jag inte hade en aning om att jag skulle läsa fram till ca 30 min före det att jag köpte den. Jag köpte My life on the road av Gloria Steinem. Det är Debra Winger som läser ljudboken. Jag har hunnit både lyssna och läsa i boken och är 10% in. Det vet jag eftersom jag läser vi Kindle och där ser jag hela tiden hur många procent jag läst. Jag gillar boken än så länge, men kan såklart inte recensera efter så få sidor. Jag kan dock redan säga att jag gillar Whispersync. Jag lyssnade på boken på vägen hem i bilen igår. Läste ett kort stycke på Kindle i min iPhone igår och fortsatte lyssna idag när jag sorterade saker som ska läggas upp på vinden. Det känns jättebra att kunna ”läsa” min bok samtidigt som jag gör något annat. Jag läser ju ofta olika böcker samtidigt. Dels för att jag gillar att sprida ut böcker på mina olika läsplatser en vid fåtöljen, en annan vid sängen och en tredje som ljudbok i bilen. Men det här känns helt klart som ett alternativ. Just nu känns det extra bra eftersom jag köpte boken för att vara med i en bokklubb på nätet och diskussionen ska vara om två veckor så boken ska vara färdigläst och kontemplerad tills dess. Mer om själva bokklubben imorgon.

av Elin

 

Kommentera

