Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Allt kan förknippas med läsning januari 11, 2016

Filed under: Uncategorized — bokslukarna @ 6:03 e m
Tags: , , ,

bowieNästan i alla fall…

En dag som idag tänker jag som så många  andra på David Bowie som lämnat oss alldeles för tidigt. Jag tänker på hur min två år äldre kompis lärde mig att lyssna på Bowie i solen på hennes garagetak läsandes travar med böcker och hennes storasysters Starlet. När man hela livet har varit en boknörd så kan nästan varenda minne länkas till en bokupplevelse. Tänk vad många böcker vi hann med på ett sommarlov och vad många genomlyssningar av Bowies Let’s dance inspelad på kassett så vi kunde ha med den upp på taket i bergssprängaren. Sedan dess har nog Bowie alltid känts som en solstråle i ansiktet för mig och även idag när jag lyssnar denna slaskiga januaridag så blir det sommar i själen. Tack Bowie! Tack också Ulrika som lärde 11-åriga mig att älska China Girl.

av Elin

 

One Response to “Allt kan förknippas med läsning”

  1. Lena Says:

    En legend har gått ur tiden.


Kommentera

