Bokslukarna's Blog

For those about to read. We salute you!

Day 15 – Favorite male character februari 19, 2011

Filed under: Uncategorized — bokslukarna @ 12:20 e m
Tags: , , ,

Elin: Självklart måste Harry Potter nämnas här, men för att inte ni ska bli helt uttråkade så måste jag nämna en till. En manlig karaktär jag av någon anledning känner stor sympati för är Holden Caulfield, i Räddaren i nöden av J D Salinger. Och så Dumbledore, Snape, Hagrid, Ron, Fred, George…stoppa mig nån!

Hanna: Jag har funderat fram och tillbaka. Harry Potter var ursprungligen inte min favoritkaraktär måste jag säga, men har växt och jag anser att han är en bra förebild för unga. Han står på sig, han frågar när han inte förstår, försöker ta reda på hur saker och ting ligger till, han har livlig fantasi. Så jag måste lyfta fram honom jag också. För att nämna andra karaktärer kan jag precis som Elin rada upp diverse från hela HP-serien. Utanför HP-serien; Frodo och Pippin i Sagan om ringen, Lord Peter Wimsey – Dorothy Sayers deckarfigur från 1920-talet (måste jag göra ett inlägg om!).

av Elin och Hanna

 

2 Responses to “Day 15 – Favorite male character”

  1. Harry Potter är verkligen en storfavorit =)

  2. sara Says:

    Heathcliff är en intressant karaktär.


Lämna en kommentar